Akıllı Lens (Akıllı Mercek) Nedir?

• Akıllı lens aslında multifokal ya da trifokal dediğimiz çok odaklı lenslerin pazarlamasında kullanılan bir reklam ismidir. Bu lensler dizaynları ve odak sayıları sayesinde yakın, orta mesafe ve uzak görüş sağlamaktadır.

• Ameliyat sonrası gözlükten bağımsız yaşamak isteyen hastalar arasında oldukça popüler hale gelmiştir.

Akıllı Lens Kimlere Takılabilir?

• Gözümüzün içerisinde doğuştan itibaren saydam ve esneyebilme özelliğine sahip doğal lensimiz bulunmaktadır. Ancak bu lensimiz özellikle 40 yaşından sonra esnekliğini yitirmekte ve yakın mesafeye odaklanmada yetersiz kalmaktadır. Bu durum presbiyopi olarak adlandırılmaktadır.

• Ayrıca yaşla beraber lensin saydamlığında azalma yani katarakt da ortaya çıkmaktadır.

• Teknolojiyle iç içe yaşadığımız bu dönemde yakın görmede zorlanan hastalar bir çözüm arayışına girmektedirler. Bu durumda trifokal ya da multifokal mercekler iyi bir çözüm önerisi olmaktadır.

• Bu lensin implante edileceği hastaların tüm muayeneleri operasyon öncesinde detaylıca yapılır. Hastada diyabetik retinopati, yaşa bağlı maküla hastalığı, glokom, keratokonus vb ek bir göz hastalığı varlığı ekarte edilmelidir.

Akıllı Lens Operasyonu Nasıl Uygulanmaktadır?

• Akıllı lenslerin göz içerisine implante edilmesi sırasında gözler damla anestezisi ile uyuşturulur. Operasyon sırasında ağrı, acı hissedilmez. Gerekli durumlarda sedasyon veya genel anestezi tercih edilebilmektedir.

• Göz içindeki esnekliğini yitirmiş doğal lens alınır ve yerine çok odaklı göz içi lensi yerleştirilir. Rutin bir işlem ortalama 10-15 dakika sürmektedir.

• İki göz operasyonları farklı günlerde yapılır.

• Eğer kişide katarakt gelişmişse yine aynı yöntem ile akıllı lens uygulanabilmektedir.

• Hastalarımızın gözü operasyon günü bandaj ile kapatılır, ertesi gün kontrolde açılır. Hastalarımız ertesi gün yakın, orta mesafe ve uzak mesafeyi görmeye başlar ve günlük hayatlarına dönebilir.